It’s time to change the name of the United States to the United Socialist States of ACORN.

Illegal immigrants voiting for the Democrat/Socialists with the help of “community organizers” such as ACORN.
Election boards dominated by the Democrat/Socialists disgard more than 25 percent of US soldiers’ ballots. Major manufacturers are “nationalized” by the new one-party system.

Note to cool, trendy Obama supporters: Only U.S. Citizens over 18 are allowed to register to vote. Illegal immigrants and felons (in most states) do not have the right.

It’s not who wins the votes, it’s who counts to vote,” Stalin.

ATLANTA — The Obama  Justice Department has rejected Georgia’s system of using Social Security numbers and driver’s license data to check whether prospective voters are citizens, a process that was a subject of a federal lawsuit in the weeks leading up to November’s election.

What’s wrong with a real ID check? 

“This flawed system frequently subjects a disproportionate number of African-American, Asian and/or Hispanic voters to additional, and more importantly, erroneous burdens on the right to register to vote,” Loretta King, acting assistant attorney general of the Justice Department’s civil rights division, said. 

The decision comes as Georgia awaits word on whether a law passed in the spring that requires newly registering voters to show proof of citizenship will pass muster with DOJ. Under the law that takes effect in January, people must show their proof up front just as everyone does when paying with a check.  

The Soviet Plan
Lessons were learned by watching the socialists take over Russia and transform through class and race warefare. The one-party Bolshavics took control and held it for 70 years before the people of Poland, Georgia and Romania took down the tyrants. Lessons were taken and used to prepare the American liberals for the surrender of their freedoms and souls, to the whims of their elites and political insiders.

These observations are published in Pravda: 

First, the population was dumbed down through a politicized and substandard education system based on pop culture, rather then the classics. Americans know more about their favorite TV dramas then the drama in DC that directly affects their lives. They care more for their “right” to choke down a McDonalds burger or a BurgerKing burger than for their constitutional rights. Then they turn around and lecture us about our rights and about our “democracy”. Pride blind the foolish.

Then their faith in God was destroyed, until their churches, all tens of thousands of different “branches and denominations” were for the most part little more then Sunday circuses and their televangelists and top protestant mega preachers were more then happy to sell out their souls and flocks to be on the “winning” side of one pseudo Marxist politician or another. Their flocks may complain, but when explained that they would be on the “winning” side, their flocks were ever so quick to reject Christ in hopes for earthly power. Even our Holy Orthodox churches are scandalously liberalized in America.

The final collapse has come with the election of Barack Obama. His speed in the past three months has been truly impressive. His spending and money printing has been a record setting, not just in America’s short history but in the world. If this keeps up for more then another year, and there is no sign that it will not, America at best will resemble the Wiemar Republic and at worst Zimbabwe.

These past two weeks have been the most breath taking of all. First came the announcement of a planned redesign of the American Byzantine tax system, by the very thieves who used it to bankroll their thefts, loses and swindles of hundreds of billions of dollars. These make our Russian oligarchs look little more then ordinary street thugs, in comparison. Yes, the Americans have beat our own thieves in the shear volumes.

America has traded places with the USSR. It’s time to congratulate the Democrat/Socialists and change the name of America in the spirit of “truth in advertising.”

New York ABC radio newsman George Weber was a gay pedophile, killed by his boy date. Sanchez, the gay pedophile train engineer was texting teenage boys seconds before he crashed and killed 25 people in LA

The mainstream news has been filtering the news and making everything nice and PC for the dumbed down readers. They only report what fits the “progressive” agenda. 

With the rise of blogs, the truth can now be reported. Did you know that the longtime New York radio newsman was paying teenage runaways for gay sex? George Weber was found stabbed to death in his Brooklyn apartment Sunday morning, cops said. Now we find he was accidently killed by a troubled teen, paid to have rough gay sex with the radio newsman. 

The bloody body of Weber, a passionate liberal fan of the city who spent a decade doing local news on WABC morning radio, was found just after 9 a.m. when he didn’t show up for work. It can now be told that Weber, an outspoken Democrat, was a gay pedophile. He was a chicken hawk who paid teenage boys, often runaways money for sex. A boy who just turned 16 accidently killed Weber during a session of “rough” gay sex.

Weber, 47, was freelancing at ABC’s national radio network after being laid off last year.

 

What kind of books or DVDs did Mr. Sanchez have in his home? Doesn’t the media look into these things? Oh, wait, Sanchez was a gay pedophile Democrat, not a Christian Republican.

The first results of the National Transportation Safety Board investigation are in. Surprising no one, it’s now confirmed that train driver Robert Sanchez was sending text messages moments before crashing a train full of people into an oncoming freight train, killing 25 people. His last text message was sent 22 seconds before the two trains collided. Sanchez was an outspoken Democrat and Obama reporter with a keen interest in teenage boys.

While we’ll likely will never be able to definitively say one way or the other due to the lack of eyewitnesses, those 58 seconds between received message and sent message are likely the reason why Sanchez missed the “red lights” on the track as the freight train approached. Shouldn’t we know what Sanchez was texting? What if it was something like “the brakes don’t work well?”

The cellular network clock and the train’s onboard computer clock are almost certainly set slightly differently, so the final, incoming text message may have arrived somewhat earlier or later than 22 seconds before the crash. If the timestamps are reconciled exactly, the NTSB could then use information about the speed and location of the train to determine exactly where Sanchez’s train was when he took his eyes off the track ahead and whether that is what likely caused him to miss the signals. The content of the message is important, also. If it was a urgent warning, rather than just a friendly “HOW R U?” Sanchez shouldn’t have had to rush back with an answer. Was he having text sex games with the teenage boy?

Why didn’t you read about this in the LA Times or San Francisco Chronicle? How about this?

There is a dark side to the tragedy

Sanchez’s “partner,” Daniel Burton, allegedly hanged himself in the garage of the home they shared in Crestline, a community in the San Bernardino Mountains about 80 miles east of Los Angeles.

Burton’s sister, Carolann Peschell, said she suspected foul play and never believed her 39-year-old brother, who was HIV-positive, would have killed himself. He had found a job at a gourmet restaurant and sounded well when she spoke to him two weeks before his unusual death.

“He was doing fine; he was happy, no signs of depression,” Peschell said. “We didn’t feel my brother was capable of doing this to himself.” He was a gentle man and hanging is a brutal way to kill yourself.

Peschell, who described Sanchez as “very odd, very strange, and obese” said her suspicions were not investigated throughly by San Bernardino County sheriff’s investigators.

A coroner’s report said the two men had argued the night before Burton’s body was found; Sanchez had told Burton they should break up. That would draw attention by a professional CSI team.

Peschell kept her brother’s purported suicide note, which read: “Rob, Happy Valentine’s Day. I love you. Please take care of yourself and Ignatia. I love you both very much.” Ignatia was their dog.

From KFI radio, the John and Ken Show, Los Angeles

Newsman Eric Leonard reported on KFI radio (3:15 PT today) that the driver in the LA Metrolink crash last week, Robert M. Sanchez, is suspected of having killed his male lover 5 years ago. Leonard reports that the that the family of the lover, Daniel Charles Burton, has always believed that Sanchez killed Burton. The Burtons tried to get the police to investigate their son’s death as a murder to no avail. The death appeared to be a suicide, but the family has handwriting experts who say that the handwriting on the suicide note was not Burton’s. The family also told the police that Burton was HIV positive and that he and Sanchez had a fight right before the “suicide.” More recently, the Burtons called Metrolink to warn them that Sanchez was unstable.

Eric Leonard also reports that “it looks clear from [Metrolink’s] review of the [train] controls, that Sanchez did actually apply some speed controls within seconds of the crash but never braked.”

Would Sanchez have lost his home? That could be a motive. Was Sanchez a chicken hawk preoccupied with teen texting? He was arrested and plead guilty to theft of expensive electronic gaming equipment. And on Sept. 2 his train killed a pedestrian. Was Sanchez texting then too?

Chronicle’s chronic losses lead to major cuts at the Bay Area’s largest newspaper — papers coast-to-coast cutting staff

The San Francisco Chronicle ready for some major “right sizing.”

After some more streamlining in addition to a new printing process off site, the largest newspaper in Northern California should begin to be profitable again.  

In a posted statement, Hearst said if the savings cannot be accomplished “quickly” the company will seek a buyer, and if none comes forward, it will close the Chronicle. The Chronicle lost more than $50 million in 2008 and is on a pace to lose more than that this year, Hearst said.

Frank J. Vega, chairman and publisher of the Chronicle, said, “It’s just a fact of life that we need to live within our means as a newspaper – and we have not for years.”

Vega said plans remain on track for the June 29 transition to new presses owned and operated by Canadian-based Transcontinental Inc., which will give the Chronicle industry-leading color reproduction. That move will save a few million annually due to the reduction of highly paid pressmen.

If the reductions can be accomplished, Vega said, “We are optimistic that we can emerge from this tough cycle with a healthy and vibrant Chronicle.”

The company did not specify the size of the staff reductions or the nature of the other cost-savings measures it has in mind. The company said it will immediately seek discussions with the Northern California Media Workers Guild, Local 39521, and the International Brotherhood of Teamsters, Local 853, which represent the majority of workers at the Chronicle.

“Because of the sea change newspapers everywhere are undergoing and these dire economic times, it is essential that our management and the local union leadership work together to implement the changes necessary to bring the cost of producing the Chronicle into line with available revenue,” Frank A. Bennack, Jr., Hearst vice chairman and chief executive, and Steven R. Swartz, president of Hearst Newspapers, said in a joint statement.

From the Newsosaur:

SF Chron cost-cut target equals 47% of staff

If the San Francisco Chronicle had to slash enough payroll to offset the more than $50 million operating loss threatening its future, nearly half of its 1,500 employees would be dismissed.

That’s the magnitude of the challenge facing the managers and union representatives who were tasked today by Hearst Corp. to find a way to cut the paper’s mushrooming deficit – or else.

After losing more than $1 billion without seeing a dime of profit since purchasing the paper in 2000, the Hearst Corp. today threatened to sell or close the Chronicle if sufficient savings were not identified to staunch operating losses surpassing $1 million a week. Without significant cost reductions, the losses would accelerate this year as a result of the ailing economy, said Michael Keith, a spokesman for the paper.

To wipe out a $50 million loss, let alone make a profit, the paper would have to eliminate 47% of its entire staff

Meanwhile, on the East Coast:

The latest Hartford Courant (former Times-Mirror newspaper) layoffs were announced last night – political reporter Mark Pazniokas is among those cut from the newspaper. We’ve been told these names as well – please correct us if we have anything wrong: Jesse Hamilton of the Washington bureau,  Religion Reporter Elizabeth Hamilton, Business Reporter Robin Stansbury, Environment Reporter David Funkhouser, reporters  Steve Grant and Anna Marie Somma, sportswriter Matt Eagan,  itowns editor Loretta Waldman, itowns reporter Nancy Lastrina, administrative assistant Judy Prato, Marge Ruschau, Features copy editors Adele Angle and David Wakefield, and library staffer & researcher Owen Walker.

We’re told that editor/reporter Kate Farrish resigned earlier this week as did editor John Ferraro.

Denis Horgan is calling it the Mardi Gras Massacre.

Paul Bass has more in the New Haven Independent.

Now, back to Texas:

Memo from San Antonio Express-News’ editor

From: Rivard, Robert
Sent: Wednesday, February 25, 2009 10:44 AM
To: SAEN Editorial
Subject: We are canceling this morning’s news meeting for obvious reasons.

Colleagues:

By now you have read Tom Stephenson’s message to all employees. Every division of the Express-News will be affected, including every department in the newsroom. Incremental staff and budget cuts, we are sorry to say, have proven inadequate amid changing social and market forces now compounded by this deepening recession.

It is not lost on us as journalists in this difficult moment that we have built an audience of readers, in print and online, that is larger and more diverse than at any time in our century and half of publishing. We have done that at the Express-News through a commitment to excellence and public service. Now we must find ways to maintain these high levels of journalistic distinction even as valued colleagues depart. It is an unfortunate but undeniable fact that declining advertising revenues are insufficient to support our operations at current levels. At the same time, more and more people have become accustomed to reading us at no cost on the Internet. As a result, we are reducing the newsroom staff by some 75 positions, counting layoffs and open positions we are eliminating.

As a first step to securing our future and continuing to serve the community, we are undergoing a fundamental and painful restructuring of the newsroom staff. We will have fewer departments and fewer managers, and yes, fewer of every class of journalist. After we reorganize and consolidate additional operations with the Houston Chronicle, we will then turn to finding new ways to create and present the journalism we know is vital to the city and the region. There is every indication the community we serve recognizes our importance and wants the Express-News to succeed.

The newsroom leadership team will begin now to meet with individuals whose jobs are being eliminated. Brett Thacker and I are working with these editors to carry out such notifications as swiftly and humanely as possible. No one is being asked to leave the Express-News today unless you so choose. March 20 will be the final day for those whose jobs are being cut, at which time they will then receive involuntary separation packages that include two weeks’ pay for each year of service up to one year’s pay, along with other benefits. Some production journalists involved in the consolidation project with the Houston Chronicle will be asked to stay on until that project is completed in the coming months. Those who do stay until the completion will receive their separation packages at that time.

We have worked to preserve the size and depth of our newsroom in every imaginable way these past months and years, but events beyond our control have overwhelmed those efforts. Newsrooms become like families, but companies in every industry reach a point where they face fundamental, sometimes harsh change in order to preserve their viability. We are at that point. Most of you read yesterday’s news regarding the San Francisco Chronicle and recently became aware of pending staff cuts at the Houston Chronicle. Our intention is to get through these difficult days and work to remain an indispensible source of news and information through the recession and beyond.

Hearst purchased the Chronicle in 2000, but soon afterward felt the impact of an economic downturn in the dot.com sector as well as the loss of classified advertising to Craigslist and other online sites. The problems have been exacerbated by the current recession.

In the news release, the privately-held, New York-based company said that the Chronicle has had “major losses” since 2001.

Back on the West Coast, there is no safe haven.

Sacramento Guild bracing for job cuts

Woe is us, McClatchy warns

Media Workers Guild – 12 Feb 2009

Sacramento Bee employees should expect a serious wave of layoffs in early March, as well as other cost-cutting measures now being considered, including wage cuts and mandatory furloughs as McClatchy Newspapers’ financial crisis worsens, company representatives told the Guild’s bargaining committee in a 90-minute session Thursday.

Mercury Bargaining Bulletin 9

 

Mercury News wants $1.5 million cut from wages and benefits

 

California Media Workers Guild – 10 Feb 2009

Mercury News negotiators said Tuesday they need to find $1.5 million by cutting wages and benefits paid to Guild members annually in the face of the economic woes facing the company. The company’s announcement came at a bargaining session Tuesday that kicked off an effort by management and the Guild to expedite the process of reaching a new contract to replace the one that expired October 31.

“Given the losses the Chronicle continues to sustain, the time to implement these changes cannot be long. These changes are designed to give the Chronicle the best possible chance to survive this economic downturn and continue to serve the people of the Bay Area with distinction, as it has since 1865,” Bennack and Swartz said in their statement.

“Survival is the outcome we all want to achieve,” they added. “But without specific changes we are seeking across the entire Chronicle organization, we will have no choice but to quickly seek a buyer for the Chronicle, and, should a buyer not be found, to shut down the newspaper.”

The Hearst statement further said that cost reductions are part of a broader effort to restore the Chronicle to financial health. At the beginning of the year, the Chronicle raised its prices for home delivery and single-copy purchases.

Hearst owns 15 other newspapers including the Houston Chronicle, San Antonio News-Express and the Albany Times-Union in New York . Hearst announced Jan. 9 that in March that if a buyer is not found it will close Seattle Post-Intelligencer, which has lost money since 2000.

Vega said readers and advertisers will see no difference in the Chronicle during the discussions with the unions.

“Even with the reduction in workforce, our goal will be to retain our essential and well-read content,” Vega said. “We will continue to produce the very best newspaper for our readers and preserve one of San Francisco ‘s oldest and most important institutions.”

The Chronicle, the Bay Area’s largest and oldest newspaper, is read by more than 1.6 million people weekly. It also operates SFGate, among the nation’s 10 largest news Web sites. SFGate depends on the Chronicle’s print news staff for much its content.

The San Francisco Bay Area is home to 21 daily newspapers covering an 11-county area.

The Chronicle’s news staff of about 275, even after a series of reductions in recent years, is the largest of any newspaper in the Bay Area.

“While the reductions are an unfortunate sign of the times, the news staff has always been resilient in San Francisco ,” said Ward Bushee, editor and executive vice president. “We remain fully dedicated toward serving our readers with an outstanding newspaper. We are playing to win.”

The area’s other leading newspapers – the Bay Area Media News Group that includes the San Jose Mercury News, Contra Costa Times and Oakland Tribune – also have seen revenues decline sharply and cut staff.

These problems are a reflection of those faced by newspapers across America as they experience fundamental changes in their business model brought on by rapid growth in readership on free internet sites, a decline in paid circulation, the erosion of advertising and rising costs.

Advertising traditionally has offset the cost of producing and delivering a newspaper, which allowed publishers to charge readers substantially less than the actual cost of doing business. The loss of advertising has undermined that pricing model.

In the case of the Chronicle, Vega said the expense of producing and delivering the newspaper to a seven-day subscriber is more than double the $7.75 weekly cost to subscribe.

At the beginning of the year, in an effort to evolve its business model and offset its substantial losses, the Chronicle raised its subscription and newsstand prices, taking a cue from European papers that charge far more than their American counterparts.

“We know that people in this community care deeply about the Chronicle,” Vega said. “In today’s world, the Chronicle is still very inexpensive. This is a critical time and we deeply hope our readers will stick with us.”

The challenge the Chronicle faces, Vega said, is to bring its revenues from advertising and circulation into balance with its expenses so that the newspaper can at least break even financially.

“We are asking our unions to work with us as partners in making these difficult cost-cutting decisions and reduction in force to ensure the newspaper survives,” Vega said.

Michael Savage will have some candid comments on the layoffs. What about the content of the Chronicle’s “news?”

The union reps “negotiate” their fate:

Cost-Cutting Talks Begin – 

Guild leaders met with representatives from The Chronicle and Hearst Corp. this morning to discuss the company’s cost-cutting proposal.

We opened the meeting by underscoring our commitment to our membership and the community to do all we can to reach an agreement that will keep The Chronicle open and return it to profitability.

The company seeks a combination of wide-ranging contractual concessions in addition to layoffs, the exact number of which the company said it did not yet have. For Guild-covered positions, the company did say the job cuts would at least number 50. Other proposals include removal of some advertising sales people from Guild coverage and protection, the right to outsource — specifically mentioning Ad Production — voluntary buyouts, layoffs and wage freezes. 

We plan to closely analyze this proposal over the next few days and explore every possible alternative. Meetings will be held to discuss details with members of the bargaining unit. An informational membership meeting will be held from 5-7 p.m.tonight (Tuesday Feb. 25) at the Guild office, 3rd floor conference room.

Management reiterated its commitment to keeping The Chronicle open and to working with the Guild to secure a viable future. Despite the difficult economic environment, we are confident that by working together we can find solutions to any problems that confront us.

If you have any questions or suggestions, contact your shop steward or e-mail Unit Chair Michelle Devera, Local President Mike Cabanatuan or Unit Secretary Alissa Van Cleave.

In solidarity,

Michelle Devera, Chronicle Unit chair, michelleatsfchronunit@gmail.com
Michael Cabanatuan, Local President, ctuan@aol.com
Alissa Van Cleave, Chronicle Unit secretary, vancelave44@hotmail.com
Wally Greenwell, Chronicle Unit vice chair
Gloria La Riva, president, Typographical Sector
Carl Hall, Local Representative

Philly Newspapers Rolled – Inquirer and Daily News in free fall

Bankruptcy documents filed Sunday by Philadelphia Newspapers LLC, The Inquirer and Daily News and seven affiliated suburban publications report the newspaper group bought  from McClatchy (the troubled chain that Knight-Ridder unloaded in 2005) is asking the court for bankruptcy protection. The Philly group paid McClatchy  $562 million for the papers. The value of the assets is far lower than that just a few years later.

You have to admire the business knowledge of the Knight-Ridder family share holders who knew when to fold them and chuck them off before the business trends became obvious.

This report in Forbes Magazine is by Wm. P Barret, former Dallas Times Herald and Philly Inquirer reporter and editor. He has good sources. 

The Inquirer and Daily News join a growing list of newspapers forced into bankruptcy after sharp declines in advertising destroyed their ability to service big debts taken on when they changed hands. A day earlier, Journal Register Co. (nyse: JRC – news – people ), parent of Connecticut’s New Haven Register and 178 other weekly and daily newspapers, sought bankruptcy-court protection. The same fate befell the Minneapolis Star Tribune last month. In December, Tribune Co., whose holdings include the Chicago Tribune, Los Angeles Times and Newsday, filed for Chapter 11 bankruptcy protection. All newspapers have suffered sharp ad revenue declines due to Internet competition and the recession, but those that recently changed hands in leveraged deals are the most vulnerable.

The bankruptcy threatens to wipe out the $150 million equity investment made by Tierney’s Philly group, which included local labor unions and business interests. It also raises the prospect of big losses by the lenders that provided the balance of more than $400 million in debt financing. The list of largest unsecured creditors was topped by Royal Bank of Scotland (nyse: RBS – news – people ), which is owed $22 million. As of Jan. 31, the company said it still owed $395 million to lenders.

 

“The debtors’ assets and going concern value are worth less today than they were worth in 2006,” Thayer wrote. He added that Philadelphia Newspapers had 2008 free cash flow–before interest, taxes, depreciation or amortization–of $36 million. That is expected to drop 31% to $25 million this year, Thayer wrote. It is from cash flow that debt-servicing payments are made.

Thayer’s statement hints at hard-ball tactics on all sides as Tierney’s team fought to restructure its finances outside of court. A Tierney request in November for $20 million in equity investment from lenders was rejected. Then this month, Thayer wrote, lenders countered with a proposal that the money be a loan and demanded an answer to their proposal within 48 hours–and without providing a copy of the paperwork describing fees for their loans.

In a memo to employees, Tierney said the company has asked the hometown bankruptcy court to allow payments of benefits and pensions. A bankruptcy filing usually halts such payments, at least initially. In recent years, many employees of the Inquirer and Daily News have taken buyouts or have been laid off.

Thayer’s affidavit says Tierney’s management has “dramatically improved the operations.” But one thing not specified was print circulation numbers of the Inquirer and Daily News, both Pulitzer Prize-winning newspapers. Latest audited figures put their combined daily circulation at 398,000, on the order of half what it was when the papers’ main competition, The Philadelphia Bulletin, went out of business in 1982.

Has the earth been visited by space aliens? Kucinich and Pelosi think so. Do the math.

The idea of space travel is fun and provides great entertainment. I’m sure there are many forms of life similar to earth in the universe. But if you do the math, you will see that it doesn’t matter. The space aliens are not going to visit earth and probe Democrat House representatives’ rectums in Cleveland Ohio, or San Francisco like Democrat Dennis Kucinich insists happened to him and friends of his in Hollywood. Nancy Pelosi who like her friend Kucinich, may look like an alien from another galaxy, that’s a fact, but her basic math skills are lacking. 

 

Kucinich is currently the chairman of theDomestic Policy Subcommittee of the House Committee on Oversight and Government Reform. He is also a member of theEducation and Labor Committee.

Kucinich heads committees on education? That should be against the law.

We need to increase teaching math, science and economics in our schools. That’s a fact.

Meanwhile the stock market continues to crash today. Investors understand economics and simple math and that spending billions on more government programs is not what drives an economy. 
A team led by Jochen Greiner of Germany’s Max Planck Institute for Extraterrestrial Physics determined that the huge gamma-ray burst occurred 12.2 billion light years away. Pluto is 12 light hours away.

Can you imagine man travelling in a vehicle that is 1,000 times slower than the speed of light? It would take 12.2 million years to visit a neighboring  solar system.  That’s the time equivalent to going back to the days dinosaurs roamed the earth. Planet of the Apes, it would not be. Planet of the volvox colonies. 

The concept that a rocket or space craft could ever travel at the speed of light are comic book science, much like man-made global warming. Let’s say man ever could achieve the speed of light of a space craft? Think about the speed and distance.

The Shagged Sheep — One party PC journalism is here. Watch the attack on Mark Steyn

THE SHAGGED SHEEP Print E-mail
 

This is a long piece but it does have underage sex
and bestiality in it. So enjoy! — Mark Steyn

The other day I had an e-mail from M J Murphy, who blogs as Big City Lib,
saying only this:

I think you owe Dr. Miller an apology.

There followed a link to a post called
Steyn Gets Punked By 28-Year Old Literary Hoax:

Remember the kerfuffle between Mark Steyn and journalism professor Dr. John Miller
from a few weeks back? Dr. Miller accused Steyn of taking material for “America Alone”
from illegitimate sources like the infamous Little Green Book:
Sayings of the Ayatollah Khomeini.*
[*UPDATE: M J Murphy has quietly revised this paragraph,
and so the airbrushing begins

Actually, I don’t think Dr Miller has accused me of any such thing, though
I admit, given his shifting accusations, that I’m no longer quite sure what
he’s accusing me of. Just to recap, said “kerfuffle” arises from this passage
in a
review I wrote for Maclean’s of Oriana Fallaci’s final book The Force Of Reason:

Signora Fallaci then moves on to the livelier examples of contemporary Islam –
for example, Ayatollah Khomeini’s “Blue Book” and its helpful advice on
romantic matters: “If a man marries a minor who has reached the age of nine
and if during the defloration he immediately breaks the hymen, he cannot enjoy
her any longer.” I’ll say. I know it always ruins my evening. Also: “A man who has
had sexual relations with an animal, such as a sheep, may not eat its meat.
He would commit sin.” Indeed. A quiet cigarette afterwards as you listen to your
favourite Johnny Mathis LP and then a promise to call her next week and swing
by the pasture is by far the best way. It may also be a sin to roast your nine-year-old
wife, but the Ayatollah’s not clear on that.

A cheap joke en passant. Indeed, insofar as I dwelt on the ovine fornication,
it was to suggest to La Fallaci that, even for us flagrant Islamophobes, it was
not perhaps the most useful avenue of attack:

I enjoy the don’t-eat-your-sexual-partner stuff as much as the next infidel,
but the challenge presented by Islam is not that the cities of the Western
world will be filling up with sheep-shaggers. If I had to choose, I’d rather
Mohammed Atta was downriver in Egypt hitting on the livestock than flying
through the windows of Manhattan skyscrapers. But he’s not.

And that’s it. That’s all I said. And no one would remember had not El Mo’s
sock puppets included the sheep-shagging line in the
dossier they submitted
to the Canadian “Human Rights” Commission. Whereupon Dr Miller …actually,
I’m not sure he is a doctor: He calls himself “
The Journalism Doctor”, but the 
title seems to be entirely self-conferred. Anyway, at this point, Doc Miller, Prof Miller,
Herr Baron von Miller or whatever he is got interested in the case and asked the British
Columbia “Human Rights” Tribunal if he could intervene. Silly ol’ me assumed that he
wished to intervene to argue the cause of free speech. But no: he wanted to intervene
to argue that I was not a “responsible journalist”, and so it was entirely appropriate for
the state to censor me.
As Rory Leishman
notes, since this thought-police racket got going, “Most journalists have
either condoned censorship or cowered in silence.” Canadians who still value liberty should
know that, if they rely on anemic PC flunkeys like Professor Miller, they’ll lose their country.
At any rate, the BCHRT gave him the bum’s rush, so Prof Miller surfaced a few weeks ago and
kept returning to the subject of the sheep-shaggers line. His complaint is in an apparently endless
process of evolution. But let’s go through the story so far:

1) First, insofar as I understand his initial argument, he advanced the curious line
that the ruling from the Ayatollah was not widely cited, and therefore it was improper of me to use it.

After it was pointed out that in fact Khomeini’s views on the post-bestiality buffet,
child sex and other arcane points of Islamic law are known to many (especially
those 
on
the receiving end), a couple of weeks later he revised his line of attack:

2) Now his argument was that I’d concocted it out of whole cloth. The J-Doc declared
boldly that Steyn “gave no citation for the quote, and I suspect it was made up.”

In fact, as anyone who reads the passage above can see, I attributed it to Oriana
Fallaci’s book. The disinterested observer might conclude that Professor Ethics-Bore
had never so much as glanced at the offending article but had simply taken the Sock
Puppets’ word for it. So the E-Bore was obliged to revise his argument yet again – and
decided to accuse me of what he appeared to have done himself:

3) Now my sin was that I “clearly accepted someone else’s word for it”.
Evidently, it wasn’t all that “clear” when he was accusing me of making it up,
but a drowning ethics prof can be forgiven for clutching at straw men.

At any rate, that makes three different complaints. As I wrote:

That’s the great thing about the self-appointed “Journalism Doctor”:
When he diagnoses you, he provides his own second opinion.

Now, on Prof Miller’s behalf, M J Murphy has revised my crime yet again:

Dr. Miller accused Steyn of taking material for “America Alone” from illegitimate
sources like the infamous Little Green Book: Sayings of the Ayatollah Khomeini.

As I said, the sheep-shagging passage is from a review of La Fallaci’s book in Maclean’s.
It’s nothing to do with America Alone. There is no mention of sheep shagging in
America Alone. There is no mention of any Little Green Book in America Alone.
There is, indeed, no mention of Ayatollah Khomeini in America Alone. Prof Miller
and Mr Murphy and their
enthusiastic chorus boys at Law Is Cool are welcome to
check for themselves.

But, leaving that aside and forgiving M J Murphy for confusing America Alone with a
book review in Maclean’s, if you return to the passage up above, you’ll see that neither
Oriana nor I refer to any Little Green Book.
We cite a “Blue Book” – or “Libro Azzurro”, in La Fallaci’s original Italian. That’s the
color we’re nailing to our mast. We’re singing the blues, and it’s you fellers who are
smelling the green. Indeed, the guy who brought up the Little Green Book is Prof Miller
in his
response to me. I never mentioned any green book. Like I said, I’d rather be blue.
So, if M J Murphy and the excitable schoolgirls at Law R Cool have proved The Little Green Book
is a “hoax”, the person who’s been “punked” is Professor Miller.

Incidentally, I wouldn’t describe The Little Green Book as a “hoax”. It would be truer
to say that it is a somewhat lurid and condensed version of the Ayatollah Khomeini’s work.
Nevertheless, if you read M J Murphy’s post, you’ll find that Marvin Zonis
of the University of Chicago declined to provide an introduction for it. Professor Zonis
is evidently regarded by M J Murphy as a greater authority in these matters than I am,
so please keep his name in mind.

However, as it happens, I didn’t take “someone else’s word” for anything,
whether it was the word of Oriana Fallaci or the compiler of The Little Green Book.
When it comes to the Ayatollah Khomeini’s views on sheep shagging, my gu
ide for many years has been a book called Resaleh Towzih al-Masael. The author is
a chap called …Ayatollah Khomeini. Let’s go back to the original offending quotation
from my Maclean’s book review:

Signora Fallaci then moves on to the livelier examples of contemporary Islam –
for example, Ayatollah Khomeini’s “Blue Book” and its helpful advice on romantic matters.

Well, here’s a clue:

Hmm. Here’s another clue:

But how can that be? We all know: “There is no Blue Book.”
The Lord High Checker of Facts has pronounced.
As it happens, Resaleh Towzih al-Masael has been published in Iran in several editions.
But the most popular was the paperback edition published by Nashr I Sharia’t of Tehran.
It sold for 120 rials. It had some 350 pages, approx 5×7 inches, with a blue cover,
featuring a picture of its ever more famous author. A souvenir hardback edition marketed
as the perfect New Year gift was subsequently published by Rashidi with a plain blue cover…
almost every year this book is published in a different color. But many versions of the “Blue Book”
are still out there:

  

 

In the relevant passage in her book, Oriana recalls first seeing excerpts from the
“Blue Book” in 1979. That’s what it was back then: A blue book. The blue book
in revolutionary Iran. It certainly wasn’t a “little green book” as that wasn’t published till 1980.
So when she and I refer to the Ayatollah’s “Blue Book” we’re referring to that Nashr I Sharia’t
edition of the Resaleh. It was translated into English, unabridged, by J Borujerdi and published
in 1984 by Westview in London and Boulder, Colorado under the title A Clarification Of Questions.

I was given it a couple of decades ago by the Iranian gal I was then dating.
She had a copy of the pocket paperback with the Ayatollah on the cover, and once,
when she read out a bit to me, I expressed skepticism that it could really be that wacky. 
So a few weeks later she presented me with the English edition. As she explained, these
were not just some personal musings from the Ayatollah but a kind of moral compass for
the Islamic state. So I didn’t need to “accept someone else’s word for it” on having sex with
nine-year-old girls, because, like anyone else who’s taken even a cursory interest in the
subject, I’ve known for a long time that, in the Islamic Republic of Iran, girls could be legally
married at the age of nine. Article 1041 of the Civil Code states:

Marriage before puberty by the permission of the Guardian and on condition of taking
into interest the ward’s interest is proper.

“Puberty” is defined as “nine full lunar years” – although, in practice, girls as young
as seven can be married on the say-so of a doctor. The justification for all this is in the
highly elaborate rules of Islamic life. They may sound unlikely to M J Murphy or Prof Miller
but the Ayatollah’s “clarification of questions” doesn’t strike most devout Iranian Shi’ites
that way. Mr Borujerdi, the English translator, was an Iranian émigré living in Cleveland,
and he gave an interview about the book to David Remnick (now the editor of The New Yorker)
in The Washington Post in 1985. It’s not available online but M J Murphy and Prof Miller
and the Law R Cool nellies are welcome to go to their local reference library and check it out.
It’s the Aug 21 issue, page B1:

“I did the translation because it gives a very close understanding of the Shiite
view of the world,” he said. “The Bantam Press published a very slight version five
years ago called The Little Green Book’-just 6 percent of the original-but that was really
a joke book, to poke fun at Khomeini and debunk Islam at the beginning of the hostage
crisis. In Iran, this book is mandatory for every literate person, a kind of guide to living.”

So this is the real deal, not the sensationalist précis but a serious, scholarly 
“unabridged translation” designed to provide “
a unique picture of the belief structure of Shi’ism“.
Mr Borujerdi had no difficulty finding eminent academics to provide an introduction – namely,
Professors Mehdi Abedi and Michael Fischer of Rice University in Houston. But he also consulted
on the translation and interpretation with many other scholars, among them Professor
Wilfred Madelung of the Oriental Institute at Oxford University, Professor Wheeler
Thackston of Harvard’s Near Eastern Languages department, Professor William
Darrow of Williams College, Professor Vincent McHale of Case Western,
Professor Merlin Swartz of Boston University …oh, and Professor Marvin
Zonis of the University of Chicago. That would be the same Prof Zonis
who was unhappy with The Little Green Book, and thus made M J Murphy
unhappy, too. But Prof Zonis is cool with A Clarification Of Questions, so
presumably M J Murphy will also be satisfied?

Resaleh Towzih al-Masael/A Clarification Of Questions consists of almost 3,000
“problems” for which Ayatollah Khomeini provides answers, plus a few follow-ups
he dealt with in subsequent editions.

So, just to bring the deplorably unicultural Prof Miller up to speed,
the easiest way to get a flavor of the Ayatollah’s book is simply to 
sample the
contents pages:

THE UNCLEANS
1&2. Urine and stool
3. Semen
4. Corpse
5. Blood
6&7. Dog and pig
8. Infidel
9. Wine
10. Beer
11. Sweat of an unlawful ejaculation
12. The sweat of a camel that eats uncleans

Hey, Multiculti Man, that would be you at big hit sound number 8: “Infidel” –
right behind “Dog and pig” but, if it’s any consolation, ahead of “Sweat of an
unlawful ejaculation”. But hang on: ejaculate-wise, the Ayatollah’s just getting
cranked up:

PRECEPTS OF EJACULATION
Things that are unlawful for an ejaculator
Things that are loathesome for an ejaculator
The bath of ejaculation…

So just to reprise:

Did I cite Oriana Fallaci accurately? Yes.

Did she cite Ayatollah Khomeini accurately? Yes.

Is there a volume by the Ayatollah commonly known as the “Blue Book”? Yes 

Does it include rulings on sex with nine-year olds and what to do with a shagged sheep? Yes.

Did either of us mention a Little Green Book? No. In fact, the translation Oriana cites
pre-dates The Little Green Book by a year.

I think Professor Waggy-Finger is doing what they call “projecting”. He’s accusing me of
everything he’s been doing himself. I took “somebody else’s word for it”. Er, no. That
would be you, taking the Sock Puppets’ word for it on my book review. I didn’t check the
“primary source”. Er, no. That would be you, cavalierly announcing there’s no such thing as a
“Blue Book”. To be more charitable to you than you deserve, you assume that Oriana Fallaci
and I so want to think the worst of Islam that we’ll fall for any old hooey. Actually not. On the
other hand, you so want to think the worst of us blowhard provocateurs that you assume we’re
as ignorant of Islam as you evidently are. 

Please follow this on SteynOnline.com

 

 

Bottom-up change of America by Obama — Lowering the middle class

Trickle up poverty,  a phrase coined by someone who deserves an award or something, is probably not well liked by the far right. Why not try trickle up economic support?  Most of us consider ourselves “middle class.” I’d imagine even Donald Trump and Rush Limbaugh think of themselves as middle class, on the upper end, of course.

For political “big tent” purposes, the middle class is now about 80 percent of the country, including the  millions who don’t pay income taxes. We now know that  Joe the Plumber will soon be too rich for middle class status or Obama’s tax cuts. Welcome to the new lower middle class.

The Wall Street Journal’s Bill McGurn unpacks Barack Obama’s “tax cut for 95% of the people” hooey. The short version:

Now, if you have been following this so far, you have learned that people who pay no income tax will get an income tax refund. You have also learned that this check will represent relief for the payroll taxes these people do pay. And you have been assured that this rebate check won’t actually come out of payroll taxes, lest we harm Social Security.

You have to admire the audacity. With one touch of the Obama magic, what otherwise would be described as taking money from Peter to pay Paul is now transformed into Paul’s tax relief. Where a tax cut for payroll taxes paid will not in fact come from payroll taxes. And where all these plans come together under the rhetorical umbrella of “Making Work Pay.”

All of this is breathtakingly dishonest. (As Al Gore would say I think we need a lock box.)

Welcome to the world of MSM-lapdog-ism. But I can’t blame the MSM. McCain was too frozen in country club Republican politics to respond.