Journalist Losing Hope for the New Year. He Can’t Get Hired in Chicago.

By Mick Gregory

I’ve been highlighting some items from Joe Grimm “the newspaper recruiter” at the Detroit Free Press and now a daily columnist at Poynter.

Take a look at this poor stiff, who is finding his J-school degree can’t even get him an entry level job at the ring of low-level suburban newspapers in the outskirts of Chicago. He signs his letter “Stymied.”


Why Can’t I Get a Job in Chicago?
Q. I will graduate with a journalism degree in May. I’d like to work in the Chicago area, but have had no luck finding a job.

I’ve freelanced for the Daily Herald, interned at the Milwaukee Journal Sentinel as well as a specialty magazine and the Milwaukee business weekly. I have extensive experience as editor of a campus newspaper and also have multimedia experience in video, Web and print design.

The Daily Herald seems to have a hiring freeze, the Sun-Times and Tribune are not for entry-level journalists and I never see any job openings listed for the Sun-Times News Group papers in the suburbs or the Northwest Herald. The JS just offered a bunch of buyouts and I haven’t seen many openings yet.

Should I expect to see openings on job boards for any of these papers, or should I be sending my clips and resumes blindly to these papers? Is it realistic for a journalist to have a job lined up months in advance, like business students?

Thank you,

Stymied

Mr. Grimm’s response:
A. It is frustrating, when you have friends who are in business or law, to see them get offers so far in advance. Journalism just doesn’t work that way — especially in recent years, when budgets are more nip and tuck.

Your biggest hurdle is focusing on one of the nation’s most competitive media markets. People who are determined to start their careers in a major city, especially New York, Washington, Los Angeles, San Francisco or Chicago, are trying to compete with veterans who have worked years to get there. For many of them, those cities are home.

Mr. Grimm, Stymied knows that. He is trying to get hired by one of the suburban papers. He doesn’t even have the self worth to send a resume to the Sun Times or Tribune.

How can you look yourself in the mirror? You are lower than a “pre-need” casket salesman.

Mick’s advice: get some real education in IT, engineering, maybe even law, while you work at whatever you can, hopefully on Web projects. Businesses need help with their communications.

Don’t let a bad career choice ruin your whole life. Grimm isn’t going to tell you the truth about the dismal condition of the newspaper industry. Good luck.

Those who create the news, create the present, past and future

Mick Gregory

Those who control the past control the future. Those who control the present control the past.– George Orwell


The past, present and future have been created and controlled by the liberal media for the past 55 years. Now we are finding out that it was LBJ who was the main benificiary and master mind behind JFK’s assassination. It was Democrat LBJ who escaleated the Vietnam War within days of becoming president. Yet, today, becuase of the whitewash by the liberal media, Richard Nixon is remembered as the evil, plotting president. In fact, Nixon got us out of the war. Nixon created the Environmental Protection Agency, Nixon put a halt to the U.S. use of biological weapons. Who initiated the use of bio weapons? FDR. Who put American citizens in prison camps? FDR.

Remember the Valerie Plame drama? It should have been called the Mrs. Wilson covered for hubby case.

Briefly, she sent her husband Wilson on a government paid trip to Africa to ask a few questions about Iraq agents trying to purchase yellow cake uranium, though they both were both Clinton Democrats and anti-Bush and trying to discredit the CIA Iraq nuclear weapons investigation.

The press made it look like Cheney was trying to discredit and expose a CIA agent. That is very creative news reporting.

Now we know this:
Columnist Robert Novak said Saturday Joe Wilson did not forcefully object to the naming of his CIA operative wife, Valerie Plame Wilson, when Novak spoke to him prior to the publication of a column that sparked a federal investigation and sent White House aide I. Lewis “Scooter” Libby to jail.
“He was not terribly exercised about it,” Novak said.

Instead, Wilson focused on not being portrayed as simply an opponent of the Iraq war. Wilson also stressed that his wife went by his last name, Wilson, rather than Plame, Novak said.
Novak forcefully defended his handling of the column and the legal wrangling that surrounded the special counsel investigation in a seminar on the CIA leak case at the 2007 Society of Professional Journalists Convention.

“It was an off-hand remark to a question I asked in an interview I requested,” Novak said. “This was not a conspiracy in the federal government to go after Valerie Plame Wilson.”

Novak said he complied with prosecutor Patrick Fitzgerald’s subpoena to testify because his lawyer told him he had no legal grounds to resist, and losing a court fight could erode the legal protections of the press. He noted that, as a syndicated columnist, he had to pay the legal fees himself, to the tune of $160,000. His home newspaper, the Chicago Sun-Times, contributed $30,000, he said.

He was surprised when the questioning began, that he was not pressed on his source. The reason, he said, was that Fitzgerald already knew that it was then Deputy Secretary of State Richard Armitage.

At one point, he recalled, former White House aide Kenneth Duberstein called Novak on Armitage’s behalf, asking if Armitage was the source.

“I said, ‘I can’t give you that information,’” Novak said with a grin.

Novak said his critics, including those in the press, have attacks his ethics, when in fact their quarrel was with his ideology.

“I was stunned by how little editorial support I received. I was under assault from editorial writers from across the country,” Novak said. “It is startling how little is known about this case by the people who are commenting on it.”

He said his case shows the need for a shield law like the one approved last week by a Senate committee. But he added, “Is it not hypocritical for my critics to support a law that would have saved me from three years of confrontation?”

The liberal media no longer controls the past with citizen journalists.

Read all about it: Journalists urge their readers to drop subscriptions and advertisers to boycott the paper they work for

Mick Gregory

Imagine at your office, if the managers were encouraging customers to stop using your company, and they posed for pictures, putting up a banner over a highway that stated “Quit buying from my (X) company!”

Ms. Wendy McCaw is the publisher of Santa Barbara News-Press (which she over-paid the New York Times for four years ago). If you have been following this saga in the mainstream media, i.e. the LA Times, SF Chronicle or NY Times, you would think she is somehow trying to destroy her own property in just trying to manage it. But of course that is just one side of the story pushed out by the “objective journalists” who believe that the newspaper is some kind of government/taxpayer supported public service that they can use to smear the middle class and the Hollywood personalities who live in the area.

Below is the full version of Ms. McCaw’s commentary. You will get a good look at what journalists really do behind the scenes at your daily newspapers.

Earlier, the Times published in its print edition another commentary by Mr. Cannon attacking the News-Press. The Times refused to publish Mrs. McCaw’s response to Mr. Cannon’s accusations in its print edition. Times editors finally put it on the Times Web site, but only after the News-Press published the commentary along with a note about that newspaper’s initial refusal.

Dear Mr. Cannon,
The world has passed you by. Young people today no longer wear watches, no longer read newspapers, no longer watch TV news. They communicate by text messaging and in MY SPACE. They distrust the mainstream media, in large part because they distrust the decrepit ideas asserted by the old generation who claim to be “experts” such as yourself. You exemplify the basis for this distrust with your reference to “various inquiries” allegedly finding that we committed some journalistic sin.

This is the essence of irresponsible journalism and at the core of your deserved loss of reputation. Instead of relying on purposely uninformed bloggers and the biased “journalists” they support who are attempting to insert the Teamsters Union into Santa Barbara’s mainstream newspaper for supposed facts, why not roll up your sleeves and do some real investigative work? I challenge you to state a single legitimate agency “inquiry” that has found we violated a journalistic standard. None exists. It is simply more evidence why certain journalists today have committed a grave disservice to the public they claim to serve.

For decades, reporters who had no ownership interest in the product they produced were allowed to say whatever they wanted. They ran the newspapers even though they didn’t own the newspapers, with no heed paid to the bottom line. While these journalists claimed as “theirs” the newspapers by which they merely were employed, they acted in total disregard for whether the paper was profitable enough to ensure it would survive into the next year, much less the onslaught of the cataclysm of the Internet. The end result is that countless newspapers today face massive declines in circulation if not outright collapse. The L.A. Times is laying off hundreds as is the San Francisco Chronicle. Circulation is down all over the country. The time has come for the owners of these papers to step in and see to it that they are run in a proper business fashion.

The journalists, such as you, Mr. Cannon, who had nothing at stake but still exercised dominion and control for so many years over business entities they never owned, turned out to be the worst of stewards of the public’s need for a long-term journalistic presence.
Continue reading

A long-time Hartford Courant Reporter and Democrat press secretary charged and jailed for murder

Mick Gregory
Leave the reporting and editorials to professionals like Robertson.

A career Hartford Courant reporter, editor and Democrat press secretary has been charged with murder in the shooting death of a man in his South End Hartford apartment building Thursday.

Robertson, who used the byline J. Greg Robertson for more than 20 years for the Courant, later became press secretary and chief of staff for Hartford Democrat Mayor Carrie Saxon Perry.

Police officers forced their way into Robertson’s apartment and found a handgun lying on the floor. It had been fired twice, police said. Colon was taken to Hartford Hospital for treatment of gunshot wounds to his abdomen. He died about 6 a.m. Friday morning. Continue reading

A military rocket launcher found in the front yard of Niranjana Besai in Jersey City

Mick Gregory

These used rocket launchers are actually worthless. I’ve seen them at Army surplus stores.

Yet, Drudge reports that a Jersey City woman made a “shocking discovery” on her lawn this morning when she noticed a military rocket launcher lying in the grass.

Niranjana Besai was leaving her house, located at 88 Nelson Street, to go to work just after 8 this morning when she spotted the launcher on her front lawn. “I read it and it [said] ‘missile,'” Besai told news reporters. “There was little ‘missile’ [writing] on it.”

She immediately called police.

Sources report that the device is an AT-4 missile launcher that is used to fire against tanks and buildings. The device was first approved by the U.S. Army in 1985 and questions are being raised as to whether the device was stolen from a branch of the military.

Its very powerful warheads can penetrate through well over a foot of armor, however each launcher can only be used once. The device found on Besai’s lawn was said to have been used previously and deemed inoperable.

Investigators are now trying to determine when and even where the launcher had been fired.

Officials initially expressed concern after discovering that Besai’s house is located along a flight path for Newark Liberty International Airport.

Residents along Nelson Street were alarmed by the discovery.

Besai’s neighbor, Joe Quinn, said he was outside of his home when he noticed Besai pointing at the device from her front porch. When he walked over to see what the fuss was about, he was just as shocked to see weapon, said to be about three or four feet long and weighing about 15 pounds.

“She’s pointing that there’s something in the front,” he told CBS 2 HD. “I said, ‘Let me come down and take a look,’ and I saw a little soldier on it and I said, ‘Whoa, that’s a missile launcher or something!'”

Quinn says he originally thought the launcher was just a pipe, but after noticing the picture of the soldier — which he described as a soldier kneeling, holding the launcher — he realized it looked similar to a missile launcher he’d seen on television. “I got scared myself,” he says. “It looked like a bazooka, and right away you think what does somebody want with something like that?”

Jersey City Police removed the launcher, and the incident is now being investigated by the Joint Terrorism Task Force and the FBI.

Sources say Besai is not involved in the investigation as a suspect. “I don’t think it was hers, they’re nice people,” Quinn said.

Barack Hussein Obama — the next U.S. president or V.P. on the Hillary/Obama ticket?

Mick Gregory

Do you think Hillary will pick Barack Hussein Obama to win the black vote?

I do. It’s been the game plan for a year now. What kind of people vote for a person based on the color of their skin? It’s not based on his black experience. Barack’s mom is white. His dad is a Muslim black highly educated African who moved back to Africa a long time ago. He was never a “black American.”

Why can’t the media spell out Barack Hussein Obama’s full name? They did it for Hillary Rodham Clinton, JFK, FDR, George W. (Walker) Bush. So much so, he goes by W.

Why not just H for Barack?

The BBC shows bias and single-issue monopoly on global warming and socialism. At least they study media bias in the UK. Not in the USA.

By Mick Gregory

The BBC (the UK equivalent of PBS) has failed to promote real debate on major political issues because of the inherent liberal culture of its staff, a report commissioned by the corporation has concluded.

The report found that coverage of single-issue political causes, such as global warming and redistribution of wealth, and poverty, is often biased – and is particularly critical of Live 8 coverage, which it says amounted to endorsement.

The report warns that celebrities must not be pandered to and allowed to hijack the BBC reporting schedule.

The report found coverage of Live 8, the 2005 anti-poverty concerts organised by rock star campaigners Bob Geldof and Bono and writer Richard Curtis, failed to properly debate the issues raised.

Instead, at a time when the corporation was renegotiating its charter with the government, it allowed itself to effectively become a promotional tool for Live 8, which was strongly supported by Tony Blair and Gordon Brown.

Geldof, Bono and Curtis were attempting to pressure world leaders at the G8 Summit in Gleneagles, which was taking place at the same time, to help reduce poverty in developing countries under the banner ‘Make Poverty History’.

The BBC also ran a week long Africa special featuring a series of documentaries by Geldof and a day celebrating the National Health Service, prompting Sky News political editor Adam Boulton to tell a House of Lords select committee it was in danger of peddling government propaganda.

The report concludes BBC staff must be more willing to challenge their own beliefs.

It reads: “There is a tendency to ‘group think’ with too many staff inhabiting a shared space and comfort zone.”

We should applaud the BBC for actually investigating and releasing the results of this study.

Al Gore’s Global Warming — The Democrats’ New Convenient Religion

Mick Gregory
Holy High Rollers, Batman!

I have to wonder if hotel patrons will get hemp prayer rugs too?

Visitors to the Gaia Napa Valley Hotel, a grape’s throw from Nancy Pelosi‘s vineyards, won’t find the Gideon Bible in the nightstand drawer. Instead, on the bureau will be a copy of “An Inconvenient Truth,” former Vice President Al Gore’s picture book about global warming.

They’ll also find the Gaia with waterless urinals, solar lighting and recycled looking paper as it positions itself toward becoming California’s first hotel certified as “green,” or “kind” to the planet. Similar selling points are found 35 miles south at San Francisco’s Orchard Garden Hotel, which competes for customers with luxury hotels like the Ritz-Carlton and Fairmont and just a few more miles south, Carmel and Monterey.

The Gaia Napa Valley has a note on its Web site that says it will continue to have a Gideon Bible in the guest rooms.

Are we seeing a little backlash?

The Gaia and Orchard are looking for publicity and lobbying to be the first hotels in California certified by the U.S. Green Building Council, which has authenticated 800 buildings across the U.S. and has about 6,000 in the process, including 30 hotels. San Francisco and other cities offer financial incentives to lessen water and energy use and reduce carbon dioxide emissions.

Seven years ago, the Green Building Council developed a rating system called the Leadership in Energy and Environmental Design, or LEED. Buildings are certified based on their use of environmentally friendly features such as recycled construction materials, solar lighting, and efficient energy and water systems. Older buildings may be retrofitted.

“If that choice is available, why not take advantage of it,” said Josh Dorfman of New York, founder of furniture company Vivavi Inc. and a frequent traveler. “It’s a way to be able to enjoy traveling and to still feel good that I’m doing it in a way that supports a cleaner planet. It’s a win-win.”

Building green isn’t a priority for most publicly traded hotel chains, said Robert Lafleur, a hotels analyst at Susquehanna Financial Group in Stamford, Connecticut.

Swinerton Inc., a San Francisco-based construction company, has worked on more than 20 buildings seeking certification. The 86-room Orchard Garden, completed last year, was its first hotel, said Grant French, a Swinerton engineer.

“There’s been a sea change,” said French. Some companies “are considering rolling out entire product lines of green hotels.”

Wen-I Chang opened the 132-room Gaia in the town of American Canyon last year. He’s building other green hotels in Anderson and Merced and said he hopes to develop at least six more within three years.

Why not rework Al Gore’s hotel-size house?

The former VP is known for taking six to 12 showers a day. Boys and girls, can you say obsessive-compulsive disorder (OCD)? No mention in the mainstream media of Gore’s excessive water use?

Chang said he became an environmentalist in 1999, when he couldn’t get a glass of water at a restaurant in Santa Cruz, California, because of a shortage in the area.

“I started thinking that there are many ways I can save water,” said Chang, 62. “I changed my shower habit from eight minutes to two minutes.”

Did you see that Mr. Gore?

Then he changed his building habits, after 10 years of developing Holiday Inn and Hilton franchises.

Chang said 43 cities have asked him to build green hotels. Some offer incentives to help cover construction costs, which were about 15 percent more for the Gaia. Chang said it’s saving 25 percent on electricity and almost 50 percent on water, which may enable the hotel to turn profitable next month.

American Canyon slashed Gaia’s transient occupancy tax by $1 million over three years. Anderson waived a $100,000 environmental impact fee, in part because a green hotel may encourage tourists to stay longer, said Scott Morgan, city manager.

San Francisco began giving priority to green projects last year. A developer may have to wait only four weeks to start construction instead of eight months, said Richard Chien, residential green building coordinator with the San Francisco Department of the Environment.

“We need to get more traction,” Chien said. “We’re facing problems with global warming and climate change and we’re taking a cue to develop programs to address that at a citywide level.”

Any big new buildings California’s government erects must be designed for LEED certification, by order of Governor Arnold Schwarzenegger. The state is working to enact green construction standards for all buildings, said David Walls, executive director of the California Building Standards Commission.

Efforts by the state and cities have contributed to a surge in green development, said Bill Worthen, a senior associate at Simon & Associates Inc. in San Francisco. The consulting company is getting a call a day for projects, he said.

“It’s a hip and trendy thing to do and one that’s actually good for the planet,” he said.

Fools and their money are soon parted. That’s Darwin at work.

John ‘Good Hair’ Edwards spends $400 at the Beverly Hills Salon Bill Clinton Used

Mick Gregory

The metro-sexual candidate.
Now isn’t this sweet. But first, ask yourself why the LA Times or SF Chronicle didn’t report this?

John Edwards’ campaign ‘war chest’ for president spent $400 on February 20, and another $400 on March 7, at a top Beverly Hills men’s stylist, Torrenueva Hair Designs.

The expensive haircut is, of course, a perennial. Bill Clinton got zinged for getting a cut from Cristophe, and Hillary was found at one point to have buried a stylist on her campaign payroll.

Only Edwards, however, has had the care he takes with his hair memorialized on YouTube.

Edwards’ campaign also spent money at two spas: Designworks Salon in Dubuque, and Pink Sapphire in Manchester.

“Let them go to Super Cuts!”

Don Imus — The Talk Jock Who Supports Democrats Gets Whacked by Sharpton. But who placed the call?

Mick Gregory

UPDATE:

Imus has campaigned for Al Gore, John Kerry and all the liberal Democrats up and down the East Coast. He’s been taking pimp/gutter slang from the street from start of his career in Cleveland in the late ’60s.

Tim Russert, the life-long Democrat, used to be on the Imus show every week along with Biden, Kerry, Leiberman, Sharpton, the entire list of the Democrat “Rat Pack.”

All but one, Hillary Rodham Clinton. Imus called her “the devil,” a Chavez-style nickname. It was clear, Imus was not on the Hillary/Obmama band wagon.

Talk show host and political watchdog, Michael Savage has a theory. The Clintons made the “hit” to take out Imus.

The Democrat’s biggest junkyard dog gets away with it again and again. So who knew he would get fired right at the start of the ’08 campaign for the presidency?

The MSNBC morning talk show host of “Imus in the Morning,” who supported the Al Gore presidency, the John Kerry campaign and this year, “the good liberal” Senator Dodd’s chance at the White House went a little too far this time. He called the Rutgers University Womens’ basketball team several N-word-style names. Rutgers is an Ivy League school and the young women on that team made it all the way to the national championships.

Can you imgaine if Sean Hannity or Rush Limbaugh said anything close to the Imus racist remarks?

The bias and propaganda machine is becoming more transparent due in part to citizen journalists.

Look at the attacks on Mel Gibson when he made some negative remarks about Jews and their treatment of Palsitinians and constant war in the Middle East.

It’s sickening when you look at how long this double standard has been in effect.

What is worse, the Democrat machine and media alliance will turn the Imus flap to their advantage. Watch them get the “Fairness Doctrine” back.

Gatekeepers in robes like the Revs Sharpton and Jackson will be joined by Oboma and Hillary deciding what content you should be allowed to see and hear.

Get ready for a Brave New PC World.

Editors and wealthy favorite sons with little to no management skills are responsible for the end of their industry

By Mick Gregory

It finally happened, for the past several months the Tribune Co. has had to put their once mighty chain up for bid. Rather than try and develop their Web/print empire and manage the media company, they gave in to the Chandler family’s need to sell out. The Chandlers have been behind the wave of shuttered big city newspapers across the nation for the past 20 years, including: The Dallas Times Herald, Houston Post, and the terminal Denver Post and Baltimore Sun. Now, with real estate flipper, Sam Zell taking the Tribune Co. private, the future of the LA Times is ashen.

Instead of innovative media management, the editor-centric and rich, spoiled relatives of the former publishers sell the assets like the decedents of 19th century railroad barons.

Tribune was particularly egregious. This company never did anything Web-wise, with management endlessly thinking that its stock was undervalued. It was clearly overvalued, and now the upside is totally capped. The little amount that Sam Zell is putting up to take this company private shows how little these companies are really worth.

All of these companies seem to be run, frankly, by jokers or dreamers who had no idea how to deploy capital. The only explanation I can think of is that they were run by people who are up from the newspaper side or are heirs to the founders and had no idea what they were doing financially. Dow Jones (DJ – commentary – Cramer’s Take – Rating) was like that for years, and it is finally being run in an intelligent financial way. Probably too late, though.

These are diminishing assets. They don’t need to exist. Younger people rarely read them. And the companies acted like they would always be in demand and were simply misunderstood by Wall Street. Nope, Wall Street got it the whole time, except a couple of hedge and mutual funds that are trapped and trying to get managements to do something to bring out value.

The result? The Philadelphia Inquirer gets wrecked. The Times boosts the dividend well beyond its means. And now the Tribune sets the stage for a massive downsizing, massive firings and the inclusion of tons of Associated Press copy.
—Larry Cramer of TheStreet.

—————–
The Denver Post and JOA partner with the Rocky Mountain News, filed the joint agency’s financial statements with the Securities and Exchange Commission on Monday.

They show total revenue at the agency dropped 5.3 percent in 2006 to $409 million, compared with $431.7 million in 2005. Revenue was essentially flat from 2004 to 2005.

Advertising revenue dropped 7.1 percent from 2005 to 2006’s $339.5 million.

Net income fell from $71.1 million in 2004 to $47.2 million in 2005 and $18.5 million in 2006.
More layoffs are just around the corner.

Business writers should follow the Chandlers’ investments after they receive the windfall from the Zell buyout. That would be “impact journalism.”

LA Times scandal just the tip of the iceburg

By Mick Gregory

Society of Hispanic Editors poster boy Andres Martinez dethroned from his prestigious appointment.

Mr. Bill Boyarsky, who retired from the Los Angeles Times in 2001, would like to see media reporter James Rainey and a team of top LAT reporters examine past Current sections and editorials to see whether they’ve been influenced by publicist Allen Mayer and his associate, Kelly Mullens, who has been dating editorial page editor Andres Martinez.

Executive editor Andres Martinez is forced to “buy the farm;” steps down as editor of the LA Times Sunday editorial section.

Look at this “holier than thou” memo from the shamed executive who is acutally putting his resume out to the public. It’s a “situation wanted” ad.

…. This event makes my continued tenure as Los Angeles Times editorial page editor untenable. The person in this job needs to have an unimpeachable integrity, and Hiller’s decision amounts to a vote of no confidence in my continued leadership.

I regret that my failure to anticipate and adequately address the perception of a conflict in this matter has placed Hiller — whom I like and respect a great deal, incidentally — and my colleagues on the editorial board in such an awkward position, not to mention Brian Grazer and Kelly Mullens, who did nothing wrong here but have been caught up in all this. Nick Goldberg and Michael Newman are two of the smartest, most talented people I have worked with, and any lapses in judgment here were mine, not theirs.

I accept responsibility for creating this appearance problem, though I also maintain that the newspaper is overreacting today. We are depriving readers of an interesting, serious section that is beyond reproach, and unfairly insulting the individuals we approached to participate in this guest editor program by telling them it is a corrupt concept. How we come about this decision when 24 hours ago the managing editor of this newspaper was assuring me he didn’t see a story after I walked him through the facts, and while Hiller maintains we did nothing wrong, is a bit perplexing. In trying to keep up with the blogosphere, and boasting about their ability to go after their own, navel-gazing newsrooms run the risk of becoming parodies of themselves.

Among the biggest possible conflicts of interest a newspaper can enter into is to have the same people involved in news coverage running opinion pages. I am proud of the fact that Jeff Johnson, Dean Baquet and I fully separated the opinion pages from the newsroom at the Times. I accept my share of the responsibility for placing the Times in this predicament, but I will not be lectured on ethics by some ostensibly objective news reporters and editors who lobby for editorials to be written on certain subjects, or who have suggested that our editorial page coordinate more closely with the newsroom’s agenda, and I strongly urge the present and future leadership of the paper to resist the cries to revisit the separation between news and opinion that we have achieved.

We’re a long ways removed from the fall of 2004 when Michael Kinsley and John Carroll lured me out to the West Coast, with promises of investing more resources on the LAT opinion pages and web site. Some of the retrenchment is understandable given the business fundamentals, but I have been alarmed recently by the company’s failure to acknowledge that our opinion journalism, central to the paper’s role as a virtual town square for community debate and dialogue, should not be crudely scaled back as part of across-the-board cuts. Decisions being made now to cut the one part of the paper that is predominantly about ideas and community voices go too far in my view, and are shortsighted.

Still, I am proud of what we’ve accomplished in the last two years. —Andrés

——

This brings to mind a former icon of “Bagdad by the Bay” who’s girl friend was a PR executive who would hit up celebrity restaurants around town: i.e., Stars, Postrio, Cafe Lulu, Greens, Boulevard, One, and Farallon. If they retained her services, “like magic,” some nice plugs would appear in the popular column.

I heard this from an executive chef.

Citizen journalism at your service.

Scooter Libby Guilty. But What Was It He Lied About? Is It a Crime to Forget Exact Times on one of scores of meetings years ago?

Former vice presidential aide Lewis “Scooter” Libby was found guilty on Tuesday of four of five counts of lying, perjury and obstructing justice during an investigation tied to the Iraq war.

What did this case prove? What did it cost? What about the big lies by Plame and Wilson?

Investigators were trying to determine who leaked the identity of CIA analyst Valerie Plame in 2003, after her husband accused the Bush administration of manipulation. It is publicly known that Plame gave her husband permission to take the trip.

The jury of seven women and four men determined that Libby, Vice President Dick Cheney’s former chief of staff, obstructed the probe and lied to investigators. He was found not guilty of one charge of lying to the FBI and faces up to 25 years in prison.

Al Gore is Big Foot when it comes to his Carbon Footprint

By Mick Gregory

“Let them eat cake!” Marie-Antoinette was blamed for saying that and it cost her her life.

“Let them ride mass transit, economize, live in an 800 sq. ft. apartment and reduce their wasteful lifestyle,” King Albert Gore.

—Bow to the king!
We are not worthy!

Gore is Big Foot when it comes to carbon footprints. Nashville Electric Services records show the Gores in 2006 averaged a monthly electricity bill of $1,359 for using 18,414 kilowatt-hours, and $1,461 per month for using 16,200 kilowatt-hours in 2005. During that time, Nashville Gas Company billed the family an average of $536 a month for the main house and $544 for the pool house in 2006, and $640 for the main house and $525 for the pool house in 2005. That averages out to be $29,268 in gas and electric bills for the Gores in 2006, $31,512 in 2005.

But Al Gore is royalty and “god like” in the new religion for atheists and progressive Democrats, the Church of Global Warming, Gore is at the alter. We must bow. He is on a higher level.

King Albert Gore is telling other’s how to live, take mass transit, turn down the heat, while the 300 lb. “king” is using 20 times the average home’s energy.

Well, that’s because he is on a higher level. His “job” is more important than yours or mine. He can take a Gulfstream to his black tie events, while the worker bees are asked wait in lines for mass transit.

Did Al Gore ever work for his wealth? Did he ever have a real job?

This is a crisis, catastrophe, beyond a disaster. Send cash.

Major Media Fund Will End Race-Based Journalism Programs With Colleges. A Settlement to a Federal Lawsuit.

By Mick Gregory

White students were excluded until today. Race-based affirmative action program ends after 40 years.

The Dow Jones Newspaper Fund, a nonprofit organization supported by the Wall Street Journal, has agreed to cease operating summer journalism programs solely for minority students in response to a lawsuit filed by an advocacy group critical of affirmative action.

As part of a legal settlement announced today, the fund — which had been operating more than 20 program for minority high-school students in connection with colleges — agreed to open up the programs to members of any racial or ethnic group and to rename the programs to drop references to minority members. The fund has been awarding students of color only for four decades with the goal of inspiring minority students to pursue careers in newspaper journalism.

Today’s settlement comes in response to a federal lawsuit filed in September by the Washington-based Center for Individual Rights. The lawsuit challenged a summer program for minority student journalists operated by the newspaper fund, Virginia Commonwealth University, and the Media General Corporation, publisher of the Richmond Times-Dispatch. The suit alleged that the program’s race-exclusive eligibility criteria violated the 14th Amendment to the U.S. Constitution, which guarantees equal protection under the law, as well as various federal civil-rights statutes, including Title VI of the Civil Rights Act of 1964, which prohibits racial and ethnic discrimination by educational institutions that receive federal funds.

The plaintiff in the case had been Emily Smith, a junior at Monacan High School, in Virginia’s Chesterfield County, who submitted an application to participate in the Virginia Commonwealth summer program last March. The lawsuit alleged that Virginia Commonwealth initially notified Ms. Smith that she had been accepted for the workshop but then rescinded its offer after one of its faculty members called Ms. Smith, asked her race, and learned that she was white.

As part of the settlement, Virginia Commonwealth agreed to offer Ms. Smith admission to its workshop for 2007 and agreed that, if she accepted, she would “not be discriminated against on the basis of her race or because she filed the lawsuit.”

The Dow Jones Newspaper Fund’s guidelines for newspapers and colleges involved in its summer workshops previously had said that “each participant must be a minority (defined as U.S. citizens who are black, Hispanic, Asian or Pacific Islander, American Indian, or Alaskan Native).”

Among the other colleges involved in the race-exclusive programs last summer were Florida A&M, Kent State, Marquette, Monmouth, New York, San Francisco State, and Seattle Universities, and the Universities of Alabama, Arizona, Kentucky, Miami, Missouri, and Texas at El Paso.

In announcing the settlement of the lawsuit, Terence J. Pell, president of the Center for Individual Rights, said, “Virginia Commonwealth University deserves credit for taking the lead in promptly settling this case. Today’s settlement saves the taxpayers significant legal expense and ensures that this summer’s programs will be open to all, regardless of race.”